Ben jij onze nieuwe manager? Solliciteer dan direct!

Snel één van onze medewerkers spreken? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088 - 766 3666

Manager Bedrijfsvoering & Advies (32-36 uur)

Je komt te werken bij dé schuldhulpverlener in Oost Nederland in opdracht van 22 gemeenten in Twente en de Achterhoek. Elke werkdag zetten ruim 160 financiële professionals hun expertise in om mensen weer in hun kracht te zetten als het gaat om financieel gezond worden én blijven.

Op dit moment maken we een interessante ontwikkeling door. Met onze nieuwe missie, visie en strategie zetten we onze klant en onze gemeenten voorop en willen we meer zichtbaar zijn. Dit vergt van ons een nieuwe manier van werken waarin jij als manager Staf/Bedrijfsvoering een belangrijke rol speelt. We zijn nu in de fase beland waarbij we onze plannen gaan concretiseren. Samen met jouw team zorg je ervoor dat onze medewerkers in het primaire proces zo goed mogelijk worden ondersteund en geadviseerd.

Wat zijn je verantwoordelijkheden?
In jouw rol als manager bedrijfsvoering stuur jij de stafafdelingen aan en draag je bij aan de koers en ontwikkeling van de afdeling. Op de afdelingen Financiën, Control & Kwaliteit, ICT & Applicatiebeheer, Juridisch, HR, Communicatie, Facilitair en de Receptie werken zo’n 25 professionals. Met jouw heldere visie op bedrijfsvoering coach je jouw medewerkers om zo op een efficiënte en effectieve wijze de teamdoelstellingen te realiseren.

Ook word je lid van het managementteam dat bestaat uit 4 managers en de directeur. In het managementteam vervul je een initiërende, inspirerende en verbindende rol ten aanzien van de sturing en ontwikkeling van de organisatie. Je bent strategisch gesprekspartner voor het bestuur, de directeur en je collega managers en voelt de verantwoordelijkheid voor de gehele organisatie en de gewenste verandering. Je vertaalt vervolgens de strategie naar het dagelijks handelen van je eigen team. Dit doe je mét en vóór je mensen. Je zorgt voor een bestendige organisatie en bent daarnaast dé sparringpartner voor het management en bestuur op alle bedrijfsvoering aspecten.

Vanuit jouw functie vervul je ook de rol van concerncontroller waarbij je advies geeft over ontwikkelingen, kansen, bedreigingen en risico’s voor de organisatie en draag je zo bij aan de juiste koers. Je bent een kritisch sparringpartner voor de directeur en het bestuur van onze organisatie.

Tot slot kun je ook als opdrachtgever ingezet worden voor organisatie brede projecten. Daarnaast onderhoud en ontwikkel je het netwerk met externe partijen die relevant zijn voor het behalen van de doelstellingen van eigen organisatie onderdelen.

Hier herken je jezelf in
Een organisatie in verandering, daar krijg jij energie van! Je bent toe aan een volgende stap in je leidinggevende loopbaan, hebt ervaring in een soortgelijke functie op financieel vlak en wil op MT niveau het verschil maken. Verbinden kun je op alle niveaus: tussen de mensen, intern en extern. Je vindt het leuk om de strategie te verbinden, maar daarnaast ook met je voeten in de klei te staan. Met jouw heldere visie overstijg je de dagelijkse praktijk en je eigen vakdiscipline. Je hebt oog voor je team, maar ook voor het individu zelf. Het is belangrijk dat je mensen in beweging kunt krijgen. Je durft aan te spreken waar nodig. Je vertrouwt op de deskundigheid van je medewerkers en faciliteert hen in hun werk. Ook sta je stevig in je schoenen, ben je overtuigend en zijn jouw sociale vaardigheden uitstekend. Daardoor schakel je moeiteloos tussen diverse niveaus, verschillende vakgebieden en ketenpartners. Kortom, je bent mensgericht, resultaatgericht, ondernemend en inspirerend.

Ook heb je:

  • Managementervaring in een bestuurlijke omgeving en beschik je over een HBO-/ academisch denk- en werkniveau op financieel gebied;
  • De benodigde kennis en ervaring om de rol van concerncontroller uit te kunnen oefenen;
  • Affiniteit met gemeenten en bij voorkeur met het sociale domein.
  • Een brede interesse in de verschillende disciplines van bedrijfsvoering.


Wij bieden jou:

  • Een dienstverband in een overheidsorganisatie in verandering;
  • Een marktconform salaris in schaal 13, afhankelijk van je opleiding en ervaring tussen € 4.777,- en € 6.365,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05% en een goede pensioenregeling;
  • Telefoon en laptop van de zaak;
  • Een werkweek van 32 uur in een hybride werkomgeving;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en diverse andere opleidingsmogelijkheden binnen onder anderen onze eigen Stadsbank Academy;
  • Een informele, platte organisatie met een goede werksfeer, waarin je ruimte krijgt om jouw capaciteiten optimaal te benutten.


Herken jij jezelf hierin en ben jij dé kandidaat die wij zoeken?
Solliciteren kan uiterlijk tot en met zondag 5 december 2021 door jouw motivatiebrief (of in een andere vorm) en CV te mailen naar hr@stadsbankoostnederland.nl. Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure. De eerste ronde sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 14 december 2021.

Heb je vragen over de vacature?
Neem contact op met onze HR-afdeling of met onze directeur Coen Luttikhuis via 088 7663731.