Veelgestelde vragen
Heb je moeite met het verzamelen van deze gegevens? Schakel hulp in. Een familielid, iemand uit je vriendenkring of vraag een behulpzame buurman of -vrouw je te helpen. Je kunt ook de hulp inroepen van een vrijwilliger (van bijvoorbeeld een schuldhulpmaatje). Je blijft zelf verantwoordelijk voor je financiële administratie. Samen nemen we je persoonlijke- en financiële situatie door. We stellen vragen die betrekking hebben op inkomsten, uitgaven, werk, toeslagen, schulden, schuldeisers, je leefsituatie en dergelijke. Het is belangrijk dat je papieren over inkomen, uitgaven en eventuele schulden verzamelt en opstuurt of meeneemt naar het eerste gesprek. De consulent kan op die manier snel een beeld krijgen van je situatie en daar een oplossing op afstemmen. Je ontvangt van ons een uitnodiging voor een eerste gesprek. We nemen ook telefonisch contact met je op om een aantal vragen te stellen naar aanleiding van je aanmelding. Op deze manier kunnen we goed inschatten wat je situatie is en welke vragen je hebt. Je kunt je op twee manieren aanmelden. Online via het aanmeldformulier op deze website. Dit is de snelste manier. Je kunt je ook per post aanmelden. Ga naar de download pagina op onze website en download en print het aanmeldformulier uit. Stop deze vervolgens in een voldoende gefrankeerde envelop en stuur naar: Stadsbank Oost Nederland O.v.v. aanmelding Stadsbank Oost Nederland is een gemeentelijke organisatie. Wij helpen mensen met financiële problemen als zij er zelf niet (meer) uitkomen. Denk aan grip krijgen op inkomsten en uitgaven, schulden oplossen en beschermingsbewind. Als je 18 jaar of ouder bent en in ons werkgebied woont, dan kun je gebruik maken van onze diensten. Bedrijven en ondernemers kunnen geen gebruik maken van onze dienstverlening. Ben je werkgever en wil je advies over een werknemer die financiële problemen heeft? Neem contact met ons op. Stadsbank Oost Nederland is een schulddienstverlener, zonder winstoogmerk. We zijn een uitvoeringsorganisatie van 21 gemeentes in Twente en de Achterhoek. We helpen mensen financieel gezond worden én blijven. Samen zoeken we naar een oplossing voor financiële problemen. Het bankrekeningnummer van Stadsbank Oost Nederland: NL22RABO0151568464 Indien een betaling in je budgetplan gewijzigd moet worden, kun je hiervoor een verzoek indienen op MijnStadsbank. Hier kun je ook een betaling stopzetten. Let op: de aflossing van een lening of een eigen bijdrage bij Stadsbank Oost Nederland kun je niet stopzetten. De hoogte van je week- of maandgeld hangt af van de hoogte van je inkomen en de hoogte van je uitgaven. Bij voldoende inkomsten kan er week- of maandgeld worden overgemaakt. Er is dus geen minimumbedrag aan week- of maandgeld. Het bedrag is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Je spreekt met de budgetconsulent af op welke dag jij je week- of maandgeld ontvangt. Je budgetplan wordt bij voldoende saldo automatisch uitgevoerd. Alle maandelijkse betalingen in je budgetplan dienen op dezelfde datum te staan. Om dit structureel te veranderen, is overleg met de budgetconsulent noodzakelijk. Als er geld overgemaakt wordt naar Stadsbank Oost Nederland dan duurt het gemiddeld drie werkdagen totdat wij het geld hebben ontvangen. De volgende dag wordt dit op je budgetbeheerrekening bijgeschreven. Dit heeft te maken met het feit dat de betalingen worden ontvangen en overgemaakt vanaf de rekening van Stadsbank Oost Nederland, om deze reden is er geen direct bankverkeer mogelijk. Je kunt gebruikmaken van de akte tot volmacht om iemand te machtigen om verschillende zaken voor je te regelen bij Stadsbank Oost Nederland. Vul het machtigingsformulier volledig in en stuur het in een voldoende gefrankeerde envelop naar: Stadsbank Oost Nederland O.v.v. akte tot volmacht Belangrijk: vergeet niet een kopie van het legitimatiebewijs van de gemachtigde bij te voegen! Je kunt het formulier ook mailen naar info@stadsbankoostnederland.nl Houd er rekening mee dat het ongeveer drie werkdagen duurt voordat een bedrag op je budgetbeheerrekening is bijgeschreven. Als deze tijd is verstreken en het bedrag is nog niet op je rekening bijgeschreven, dan kunnen wij dat voor je controleren. Wij moeten de exacte hoogte van het bedrag weten (tot op de cent nauwkeurig), wanneer het bedrag is overgemaakt, door wie het is overgemaakt en wat het betalingskenmerk is. Als er voldoende saldo is gereserveerd, worden door ons ontvangen nota’s binnen vijf werkdagen verwerkt. Houd daarbij ook rekening met de verwerkingstijd door het postbedrijf. Als er onvoldoende geld in je reservering staat om de nota te betalen, sturen wij de nota aan je terug. Een betaalverzoek via MijnStadsbank wordt uiterlijk binnen drie werkdagen door ons verwerkt. Uiteraard blijven wij streven naar een zo vlot mogelijke verwerking van de betaalopdrachten. Wanneer je een vaste betaling wilt laten wijzigen, klik dan bij de juiste betaling uit je budgetplan op Wijzigen. Vul de hoogte van het bedrag in. Tot slot kunt kun je een korte toelichting geven. Wanneer je klikt op Volgende dan krijg je een controlescherm in beeld. Controleer je gegevens voordat je deze verzendt. Je wijziging wordt binnen drie werkdagen verwerkt. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Wil je een vaste betaling laten stoppen, klik dan bij de juiste betaling op Stoppen. Vul de datum in waarop je wilt dat de betaling wordt gestopt. Je kunt ook een korte toelichting geven. Als je op Volgende klikt, dan krijgt je een controlescherm in beeld. Controleer je gegevens goed voordat je deze verzendt. Je verzoek wordt binnen drie werkdagen verwerkt. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Indien je het verzoek op werkdagen voor 12:30 uur indient wordt het bedrag nog dezelfde dag aan je overgemaakt. Indien je het verzoek op werkdagen na 12:30 uur, in het weekend of op een feestdag indient, dan wordt het bedrag de volgende werkdag aan je overgemaakt. Met je budgetconsulent heb je een budgetplan opgesteld. Hierin staat de vaste dag waarop je week- of maandgeld wordt uitbetaald. Indien weekgeld in je budgetplan staat, ontvang je elke week op dezelfde dag je weekgeld. Indien maandgeld in je budgetplan staat, ontvang je eens per maand op een vaste datum je maandgeld. Bij voldoende saldo maken wij dit ’s middags naar je over. Aan het einde van de middag staat het geld op je bankrekening. Log in op MijnStadsbank om je budgetplan in te zien. Daar kun je de dag zien waarop je week- of maandgeld wordt uitbetaald. Na aanmelding bij Stadsbank Oost Nederland ontvang je een uitnodiging voor een eerste gesprek. Tijdens dit gesprek bekijken we of een budgetbeheerrekening ingezet moet worden. In een volgend gesprek worden je financiële zaken besproken, wordt de budgetovereenkomst met je doorgenomen en stel je samen met je budgetconsulent je budgetplan op. In dit plan komt precies te staan welke vaste lasten je moet betalen, aan wie en hoeveel er betaald moet worden. In het budgetplan staan ook welke ‘reserveringen’ (spaardoelen) je hebt, hoeveel geld je hiervoor wilt sparen, je week- of maandgeld en of er gespaard moet worden voor de aflossing van je schuldeisers, als je ook een schuldregeling hebt. Het is belangrijk dat al je inkomsten binnenkomen op je budgetbeheerrekening bij Stadsbank Oost Nederland. Daarvoor onderteken je een machtiging. Je budgetconsulent stuurt deze machtiging op naar je werkgever, gemeente of naar een uitkerende instantie mocht je een uitkering ontvangen. De Belastingdienst ontvangt hiervan ook bericht. Het kan een aantal weken duren voordat alle machtigingen zijn verwerkt door alle partijen. Pas daarna wordt je inkomen op je budgetbeheerrekening gestort. Je budgetconsulent houdt je op de hoogte van de voortgang. Je kunt je budgetbeheer zelf inzien via MijnStadsbank, het internetbankieren van Stadsbank Oost Nederland. Hier kun je bij- en afschrijvingen zien, opdrachten indienen en wijzigingen doorgeven. Je blijf zélf verantwoordelijk voor het hebben van voldoende saldo op je budgetbeheerrekening. Meer weten over Budgetbeheer bij Stadsbank Oost Nederland? Neemt u gerust contact met ons op. Na 48 maanden kun je zelf je financiële administratie weer volledig overnemen. Doorgaans is er één bewindvoerder die de financiële administratie voor jou verzorgt, onder toezicht van de rechtbank. Deze bewindvoerder is niet altijd beschikbaar of bereikbaar. Onze bewindvoerders werken daarom in een team om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dit betekent dat je contact hebt met verschillende bewindvoerders. Nee, als het voorstel al gestuurd is naar de schuldeiser of als je al een brief van ons hebt ontvangen waarin wordt vermeldt dat er een akkoord is bereikt met je schuldeisers, geldt de verkorting van de aflossingstermijn niet. Je hebt dan namelijk al een afspraak met je schuldeisers gemaakt voor een periode van 36 maanden. Gemaakte afspraken blijven bestaan. Telefoon Berichtenbox in Mijnstadsbank Log hier in of maak een nieuw account aan. Beschermingsbewind Contactformulier Klik hier voor de e-mailadressen en aanvullende contactgegevens per gemeente. Saldo-foon Telefoon Contactformulier E-mail U kunt zich hier aanmelden. Chat Contactformulier Klik hier voor de e-mailadressen en aanvullende contactgegevens per gemeente. Telefoon Via MijnSmartFMS kijk je mee naar de betalingen die wij namens jou doen. En je kan hier extra opnames doen, als je genoeg geld hebt. Instructiefilmpje: Inloggen op MijnSmartFMS – YouTube Inlog: https://www.mijnsmartfms.nl/ LET OP: om eenmalige betalingen in te sturen en voor de berichtenbox gebruik je MijnStadsbank. Voor alle andere zaken log je in op MijnSmartFMS. Het beschikbare saldo is het geld dat overblijft na betaling van al je vaste lasten en je leefgeld. Door in te loggen op MijnStadsbank zie je hoeveel geld je nog hebt. Klopt. Als je wilt weten wat je saldo is, kun je ons bellen, stuur je een bericht via de berichtenbox of mail je om een saldo-opgave. Als er sprake is van crisis (dreigende woningontruiming, afsluiting van energie of water of beëindiging zorgverzekering) dan kunt u het aanmeldformulier op onze website invullen. Binnen 24 uur nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Heeft u een klacht? Wellicht is het op te lossen met een telefoontje naar ons. Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord heeft gehad op uw vraag. U kunt hiervoor ons algemene telefoonnummer (088 766 3666) gebruiken. Als het nodig is kan de betreffende medewerker u doorverbinden met uw klantmanager. U mag van ons verwachten dat wij u op een correcte, zakelijke en vriendelijke manier van dienst zijn. Is hierin toch iets mis gegaan? U kunt een klacht indienen door middel van het digitale klachtenformulier. Klachtenregelement Bent u het niet eens met een schriftelijk besluit (beschikking) van Stadsbank Oost Nederland met betrekking tot uw schulddienstverlening? Dan kunt u daartegen bezwaar indienen. Kijk hier voor meer informatie over de bezwaar en beroep procedure. Mail ons op info@stadsbankoostnederland.nl of bel ons op werkdagen tussen 09.00 en 16.00 uur op 088-766 3666. Dan helpen we je verder. Nee, dat kan alleen schriftelijk of via MijnStadsbank. Als je ingelogd bent op MijnStadsbank ga je naar ‘persoonlijke gegevens’ en klik daar op de knop ‘wachtwoord wijzigen’. Wanneer je de melding ‘Er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier’ krijgt, dan kunnen er meerdere oorzaken zijn: Is er geen sprake van deze mogelijke oorzaken? Neem dan contact met ons op. Bij het doorgeven van je verzoek via MijnStadsbank is het belangrijk dat je het digitale formulier volledig invult. Zonder de naam van de ontvanger, het IBAN, het betaalkenmerk of het bedrag kan je verzoek niet in behandeling worden genomen. Heb je een acceptgiro ontvangen, dan zijn de 16 cijfers je betaalkenmerk. Vermeld altijd de gevraagde betalingskenmerken zoals factuurnummer, debiteurnummer of klantnummer. Zo kan de ontvanger achterhalen dat deze betaling afkomstig is van jou. Geef bij het doorgeven van een betalingsregeling ook het totale bedrag door, naast het maandbedrag en het aantal termijnen. Dit voorkomt onnodige doorbetalingen. Heb je een betalingsopdracht of wil je een wijziging doorgeven in een betaalopdracht, dan kun je dit rechtstreeks doen via MijnStadsbank. Online verzoeken via MijnStadsbank worden sneller verwerkt dan verzoeken die via de post verstuurd worden. Let op: je kunt geen verzoeken sturen via info@stadsbankoostnederland.nl. Als je bankafschriften niet kunt downloaden, kan het mogelijk zijn dat het programma Adobe Reader niet op je computer staat. Dit programma heb je nodig om de bankafschriften te downloaden. Klik hier om Adobe Reader te downloaden. Via MijnStadsbank kun je de persoonsgegevens inzien die bekend zijn bij Stadsbank Oost Nederland. Daarnaast kun je gegevens inzien van je budgetbeheerrekening. Je kunt je budgetplan, mutaties en het saldo van je vrije reserveringen bekijken. Heb je een schuldregeling of een lening? Dan kun je de voortgang van het traject inzien via MijnStadsbank. Je kunt bankafschriften downloaden of naar jezelf e-mailen via MijnStadsbank. Daarnaast zie je een afsprakenoverzicht en worden openstaande acties weergegeven. Je krijgt een melding als je een verkeerd e-mailadres of wachtwoord ingeeft. Controleer je gegevens en probeer het nogmaals. Wachtwoord vergeten? Vraag deze op via de inlogpagina van MijnStadsbank. Daar staat de knop ‘wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en vervolgens ontvang je een e-mail met daarin je wachtwoord. Let op: deze e-mail kan mogelijk in je postvak ‘ongewenste e-mail’ terechtkomen. Blijft je problemen houden met inloggen, neem dan contact met ons op. Bij het inlogscherm klik je op Wachtwoord vergeten. Je vult je e-mailadres in en je ontvangt je nieuwe wachtwoord. Daarmee kun je inloggen. Wijzig daarna wel zelf je wachtwoord in het belang van veiligheid. Wil je een ander e-mailadres gebruiken om in te inloggen op MijnStadsbank, geef dit dan schriftelijk door aan Stadsbank Oost Nederland. Je kunt het formulier opvragen bij ons. Je kunt het ingevulde formulier afgeven bij ons of opsturen naar Stadsbank Oost Nederland. Je wijziging wordt binnen vier werkdagen verwerkt. Je ontvangt een brief als de wijziging verwerkt is. Vanaf dat moment kun je met je nieuwe e-mailadres inloggen op MijnStadsbank. Via MijnStadsbank kun je je wachtwoord, adresgegevens, bankrekeningnummer en telefoonnummer wijzigen. Deze gegevens kun je wijzigen op de pagina Persoonlijke gegevens. Daarnaast kun je ook wijzigingen doorgeven in je budgetplan. Je kunt een vaste betaling wijzigen of laten stoppen. Je kunt ook een nieuwe vaste betaling indienen. Genoemde acties kun je doen op de pagina Budgetplan. Op de pagina Reserveringen kun je een bedrag opnemen van je vrije reserveringen en een eenmalige betaalopdracht indienen. Ook kun je bijvoorbeeld een geplande afspraak wijzigen. Neem voor meer informatie over de functies van MijnStadsbank contact met ons op. Ga op onze website naar inloggen MijnStadsbank. Er opent een nieuw scherm, klik daar op ‘Aanmelden’. Er is een ondertekend verzoek van jou nodig. Mochten wij deze nog niet van je hebben zullen we je dit alsnog vragen te doen na je aanmelding op de site. Stadsbank Oost Nederland heeft een akte van overlijden nodig zodat het dossier omtrent de budgetbeheerrekening kan worden afgewikkeld. Dit is tevens een voorwaarde voor de erfgenamen met betrekking tot het dossier en de nalatenschap. De afdeling Debiteurenbeheer neemt de afwikkeling van het dossier op zich. Je wordt schriftelijk op de hoogte gesteld als het dossier is overgedragen aan deze afdeling. De erfenis kan op een aantal manieren worden aanvaard: Rekeningen van kosten die gemaakt zijn terwijl die overledene nog in leven was, kunnen worden ingediend bij Stadsbank Oost Nederland. Hieronder vallen ook de kosten die betrekking hebben op de begrafenis of crematie. Deze rekeningen kunnen van het saldo van de budgetbeheerrekening van de overledene worden betaald, indien er voldoende saldo is. De collega’s van de afdeling Debiteurenbeheer kunnen alle vragen omtrent de afwikkeling van het dossier beantwoorden en eventueel zorgen voor een doorverwijzing naar een notariskantoor of naar andere instanties. De afdeling Debiteurenbeheer is bereikbaar op 088-7663628. Stadsbank Oost Nederland is de uitvoeringsorganisatie van je gemeente als het gaat om schulddienstverlening. Het klopt dus inderdaad dat de gemeente je doorverwijst. Vraag eerst een lening aan bij Stadsbank Oost Nederland. Wanneer deze lening niet wordt toegewezen ontvang je een afwijzingsbrief met daarin een doorverwijzing naar de gemeente voor het aanvragen van bijzondere bijstand. De kredietadviseurs van Stadsbank Oost Nederland handelen je verzoek voor een lening schriftelijk af. Je ontvangt doorgaans binnen twee weken schriftelijk bericht van ons. Soms vragen we om aanvullende informatie of word je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Je kunt via onze website direct een aanvraag doen. Op verzoek kunnen wij ook een aanvraagformulier per post toesturen. Je kunt ons hiervoor telefonisch bereiken op werkdagen tussen 09.00 uur en 16.00 uur via 088-766 3666. Het aanvraagformulier kun je ook aanvragen door een bericht te sturen naar leningen@stadsbankoostnederland.nl Je kunt een lening aanvragen bij Stadsbank Oost Nederland als je: Je dient je klantnummer in te voeren en je hebt je pincode voor Saldofoon nodig. Als je bij het gebruik van Saldofoon driemaal een verkeerde pincode invoert, dan wordt de toegang tot Saldofoon geblokkeerd. Vervolgens ontvang je automatisch binnen twee werkdagen een nieuwe pincode per post. Je hoeft daarvoor geen contact op te nemen met ons. Als je het nummer van Saldofoon belt volgt automatisch een keuzemenu. Als je de keuze maakt voor het opvragen of opnemen van je vrije reservering wordt dit keuzemenu verder vervolgd. Met Saldofoon bel je tegen lokaal tarief en voor de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. Saldofoon (088 – 766 3666) is de saldotelefoon van Stadsbank Oost Nederland. Saldofoon gebruik je om het saldo op te vragen van je vrije reservering. Wanneer er geen gegevens worden getoond op de pagina’s ‘Aanvraag schuldregeling’, ‘Schuldenoverzicht’ en ‘Voorstel aan schuldeisers’ dan kan dat meerdere oorzaken hebben: Zijn je schuldeisers akkoord gegaan en is je schuldregeling gestart, dan vind je meer informatie op de pagina’s ‘Schuldbemiddeling’ en ‘Betalingsoverzicht’. Vanaf het moment dat de schuldregeling wordt gestart, wordt er geld gereserveerd voor je schuldeisers. Indien je situatie het toelaat. Je schuldeisers worden door Stadsbank Oost Nederland aangeschreven om de hoogte van de schulden door te geven binnen drie weken. Wanneer het voorstel is verstuurd naar de schuldeisers, hebben zij 14 dagen tijd om te reageren op dit voorstel. Doen zij dat niet dan wordt er een herhaalverzoek verstuurd waarop zij 7 dagen tijd hebben om te reageren. Reageert de schuldeiser ook niet op het herhaalverzoek dan nemen we telefonisch contact op. Doorgaans duurt een schuldenregeling 18 maanden. Elke situatie is uniek. In sommige gevallen duurt het oplossen van schulden langer, of lukt het niet om schulden op te lossen. De bemiddeling schuldregeling start wanneer de schuldregelingsovereenkomst is ondertekend. De bemiddelingsfase van de schuldregeling heeft een aantal stappen. Bekijk hier de folder Schulden Oplossen voor meer inzicht in deze stappen. Stadsbank Oost Nederland vraagt de schulden op bij de schuldeisers. Vervolgens doen wij een aflosvoorstel. Gaan de schuldeisers akkoord met het aflosvoorstel, dan duurt het gehele traject 18 maanden gemeten vanaf het moment dat de schuldregelingsovereenkomst is ondertekend. Gaan schuldeisers niet akkoord met het voorstel, dan kan je misschien een beroep doen op Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp). Bij de aanvraag wordt je begeleid door Stadsbank Oost Nederland. Nee, je budgetplan is berekend op al je inkomsten, dus ook op je toeslagen. Als je budgetplan wordt geboekt, worden de toeslagen hier automatisch in meegenomen. Wanneer je je budgetbeheerrekening beëindigt, geeft Stadsbank Oost Nederland deze beëindiging door aan de Belastingdienst zodat je toeslagen in de toekomst weer op je eigen rekening worden bijgeschreven. Deze aanpassingen worden op de laatste werkdag van de maand doorgegeven aan de Belastingdienst. Je dient zelf een nieuw bankrekeningnummer door te geven aan de Belastingdienst waarop je de toeslagen wilt ontvangen. Een maand na de beëindiging van je budgetbeheerrekening zult je de toeslagen op je rekeningnummer ontvangen indien de Belastingdienst de aanpassing heeft verwerkt. Voorbeeld: Voor vragen over deze procedure kun je contact met ons opnemen. Dit kan via 088-766 3666 of vul ons contactformulier in. Ben je een nieuwe klant bij Stadsbank Oost Nederland en is je budgetbeheerrekening geopend? Dan geeft Stadsbank Oost Nederland dat door aan de Belastingdienst zodat je toeslagen op je budgetbeheerrekening binnenkomen. Op elke laatste werkdag van de maand worden alle aanmeldingen doorgegeven aan de Belastingdienst. Zij proberen het te verwerken voor de eerstvolgende betaalronde. Dit houdt in dat je toeslagen een maand na opening van je budgetbeheerrekening bij Stadsbank Oost Nederland zullen binnenkomen indien de Belastingdienst de aanpassing heeft verwerkt. Voorbeeld: Voor vragen over deze procedure kun je contact met ons opnemen. Dit kan via 088-766 3666 of via ons contactformulier. Per 1 juli 2023, zoals beschreven in het advies van de NVVK: NVVK: hanteer vanaf 1 juli aflostermijn van 18 maanden – NVVK Dit bekijken we per situatie. We bekijken of je voldoende saldo hebt om alles te betalen. Het kan zijn dat er nog automatische betalingen lopen via je eigen (leefgeld)rekening. Deze betalingen kunnen worden overgezet naar je beheerrekening. Overleg dit met je budgetconsulent. Onderdeel van de schuldenaanpak van het Rijk is het voorkomen van uitval uit schuldhulpverleningstrajecten en het tegengaan van terugval. Hiertoe stelt het Rijk voor de aflostermijn van een minnelijke schuldregeling te halveren, in lijn met de verkorting van de Wettelijke schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp). Hierin volgen wij het voorbeeld van de verkorting van de looptijd van de WSNP, zodat mensen sneller uit de problematische schulden komen. Vanaf 1 juli zijn we weer gestart met het versturen van nieuwe voorstellen. Alle nieuwe trajecten starten met een kennismakingsgesprek. Samen met jou onderzoeken we jouw financiële situatie en kijken we naar een oplossing. Op het moment dat we normaal een betalingsvoorstel zouden doen aan de schuldeisers, trappen we nu alleen even in de meeste gevallen op de rem. Dit doen we tot 1 juli 2023; het moment dat de verkorting van de aflossingstermijn daadwerkelijk in werking treedt. Schuldeisers worden hierover geïnformeerd en uitdrukkelijk verzocht om geen acties richting jou te ondernemen. Je blijft gewoon gebruik maken van je leefgeldrekening.
Aanmelden en eerste gesprek met Stadsbank Oost Nederland
Postbus 1393
7500 BJ Enschede
Algemeen
Bankrekening Stadsbank Oost Nederland
Budgetbeheerrekening
Postbus 1393
7500 BJ Enschede
BudgetZorg & Beschermingsbewind
Je kunt bijvoorbeeld ook gebruik blijven maken van een budgetbeheerrekening. Het vervolg is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Geldt de 18 maanden aflossingstermijn ook als je al een schuldregeling hebt?
Dit geldt ook als je schuldenlast is opgelost door middel van een saneringskrediet. De looptijd van dit krediet blijft 36 maanden. Op dit moment is er geen sprake van een overgangsperiode, dit houdt in dat er vanuit de Stadsbank dus geen mogelijkheid is om de termijn in te korten.
Hoe kunt u ons bereiken?
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur via het telefoonnummer 088 – 766 36 66.
U kunt contact met ons opnemen via de Berichtenbox in MijnStadsbank. Wij streven ernaar uw bericht binnen 1 werkdag te beantwoorden.
De afdeling beschermingsbewind is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.30 uur via het telefoonnummer 088 – 766 36 66. Buiten deze tijden is de afdeling Beschermingsbewind per e-mail bereikbaar via beschermingsbewind@stadsbankoostnederland.nl.
Klik hier voor het contactformulier voor klanten
Met de Saldo-foon bieden we de mogelijkheid uw leefgeld, bij- en afschrijvingen en vrij opneembare reservering te beluisteren of op te nemen. De Saldo-foon is op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer 088 – 766 36 66.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur via het telefoonnummer 088 – 766 36 66
Klik hier voor het contactformulier voor zakelijke partners
Wij zijn per e-mail bereikbaar via info@stadsbankoostnederland.nl of bij het voor u bekende e-mailadres. Wanneer u een e-mail heeft gestuurd, kunt binnen twee werkdagen een reactie van ons verwachten.
Wij zijn op werkdagen tussen 12.30 en 16.00 uur bereikbaar via de chat op de website. U kunt de chat gebruiken voor algemene vragen. Als u rechts onderin de website de knop ‘chat’ ziet verschijnen, zijn wij beschikbaar per chat.
Klik hier voor het contactformulier voor klanten
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur via het telefoonnummer 088 – 766 36 66.
Hoe werkt/installeer ik MijnSmartFMS?
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: klik de eerste keer op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt per e-mail een wachtwoord waarmee je kan inloggen. Dat wachtwoord gebruik je vanaf dat moment.
Hoe wordt mijn beschikbare saldo berekend?
Hoeveel geld heb ik nog?
Heb je geen MijnStadsbank? Maak dan een account aan door naar deze link te gaan, om vervolgens te klikken op ‘Aanmelden’. Vul je gegevens in en verstuur. Wij nemen contact met je op.
Ik kan niet meer in mijn saldofoon. En nu?
In geval van een crisis
Klacht of bezwaar
Of u kunt het schriftelijk doen via dit formulier. U kunt dit formulier uitprinten en per post versturen naar Stadsbank Oost Nederland. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging.
Stadsbank Oost Nederland is een van de oudste leden van de NVVK, de landelijke branchevereniging voor schulddienstverlening en sociaal bankieren.
Algemene inkoopvoorwaarden 2018 (Gedeponeerd bij de KVK onder nummer: 50830953)
Klachten
Mijn vraag staat er niet tussen
MijnStadsbank (internetbankieren)
Vul je gegevens in en verstuur het formulier. Je ontvangt een e-mail met daarin de gegevens waarmee je je hebt aangemeld. Je aanmelding wordt binnen twee werkdagen verwerkt. Wanneer je aanmelding verwerkt is, ontvang je een e-mail waarin staat dat je kunt inloggen op MijnStadsbank.
Nabestaande(n) klant
Persoonlijke lening
Saldo-foon
Schulden oplossen
Toeslagen belastingdienst
Als je budgetbeheerrekening in maart wordt beëindigd, dan geeft Stadsbank Oost Nederland deze beëindiging door aan de Belastingdienst op de laatste werkdag in maart. Je toeslagen van maart komen nog binnen op je budgetbeheerrekening die vervolgens worden doorgestuurd naar je eigen rekening. De toeslagen van april ontvang je op je eigen bankrekeningnummer.
Als je budgetbeheerrekening is geopend in maart, dan wordt op de laatste werkdag van maart doorgegeven aan de Belastingdienst dat de toeslagen bij Stadsbank Oost Nederland binnen moeten komen. De toeslagen van maart ontvang je nog op je eigen rekening, maar de toeslagen van april zullen binnenkomen op de budgetbeheerrekening bij Stadsbank Oost Nederland.
Vanaf wanneer geldt de nieuwe looptijd
Vanaf wanneer wordt alles automatisch betaald?
Waarom wordt de looptijd MSNP verkort
Wat betekent dit voor de Stadsbank
Zijn er nieuwe ontwikkelingen? Dan passen we onze dienstverlening daar op aan.
Wat betekent dit voor jou/een nieuwe aanvraag voor een schuldregeling?
Wat gebeurt er met mijn leefgeldrekening?